Vår i sikte - genser til meg selv


For en stund siden kjøpte jeg Tiljamiid sine fine blå retroblomster på bambusjersey med tanke på å sy noe til meg selv. Så var syutfordringen denne måneden å sy vårplagg i jersey/interlock/ribb og da måtte jeg jo bare få gjort det. I tillegg snublet jeg over denne spring top sew along. Enda en grunn til endelig å sette i gang med noe til meg selv.

Det føles ikke helt som vår enda (dere ser det hvite i bakgrunnen), men noen glade blomster hjelper nå å få opp vårstemninga i allefall.
Mønstret har jeg tegnet selv. Først hadde jeg tenkt den som tunika, omtrent slik:
Men jeg syntes ikke det funket (den ser faktisk ikke så ille ut på bildet)... det første jeg tenkte når jeg så i speilet var "A nei, den kler ikke meg!" Det ble litt for voldsomt med blomster og jeg følte at denne ikke ville bli brukt noe særlig. Så var jeg først litt frustrert og puslet litt med andre ting, tenkte litt og så fant jeg frem ribben. Det var ikke lett å finne en matchende blåfarge, men til slutt bestemte jeg meg for at stoff og stil sin turkise ribb i allefall ikke var helt galt. Og da endte jeg opp med en genser i stedet.


I halsen har jeg for første gang brukt tvillingnål til å sy fast en kant i samme stoffet som genseren. Jeg trodde hele tiden at jeg ikke kunne bruke tvillingnål med min maskin siden den ikke har en garnholder nr.2. Men etter litt googling og surfing fant jeg frem til denne løsningen:

En ekstra undertrådspole på spoleholderen (selvfølgelig ikke trykt inn til spoling). Alternativt kan man visst plassere en ekstra garnsnelle i en kopp bak symaskinen.

Kommentarer

  1. Hurra! Dette har jeg også lurt på, for jeg mangler også trådpinne nr. 2.. Men det skal jeg prøve :) Takk!!

    SvarSlett
  2. Skikkelig stilig genser! Bambusstoffet er bare sååå deilig :)

    SvarSlett
  3. Å,Sohie!Den ble bare helt nydelig!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg