Luer

Beanies

Da jeg skulle til markedet i juni tenkte jeg at luer var gode å ha med. Så jeg laget et mønster i fire størrelser og sydde luer. Det var den første skikkelig varme dagen på lenge og jeg solge EN lue. Av de jeg hadde med tilbake fikk storebror velge seg en.

When I was preparing for the market in June, I thought making beanies was a good idea, so I made a pattern in four different sizes and made some in each size. The market was on the first really warm day of the year and I sold ONE. So E got to choose one of the beanies in his size when I got back.

 Og storebror elsker denne lua. Han skulle ikke ta den av etter at han hadde fått den - men da han lå i senga og skulle sove sa han: "Mamma, det er litt varmt under der..." og tok den av likevel. Men han tar den fortsatt ofte på seg både inne og ute når man egentlig ikke trenger lue. Og så syntes han at lillebror skulle få den som var likens, men mindre...

And E loves this hat. He didn't want to take it off any more - but when he had gone to bed, he said: "Mum, it's a little bit warm under here..." and took it off anyway. But he still often wears it (both inside and out) when there is no need for a hat. And he thought his little brother ought to have the smaller one in the same fabric... 

Mønster/Pattern


Jeg laget en lue med seks felt på toppen siden jeg synes de sitter bedre enn de med fire felt. Størrelsene er 46/48, 50/52, 54/56 og 57+. Alle luene kan brukes litt før størrelsen passer, de er da litt baggy, men ribben holder dem på plass. Jeg holder på å lage e-book av mønstret, så snart kan du få kjøpt det.



I made a beanie with six seams at the top - I think these fit much better than the ones with four. The sizes are 46/48, 50/52, 54/56 and 57+ (cm head circumference). All hats can be used earlier than that - they will then be a little baggy, but the ribbing keeps them in place. I am making an e-book from this pattern, so soon you will be able to buy it.

Luene på markedet
Hats at the market


Jeg har solgt noen siden, men disse kan du fortsatt få kjøpt (120.- NOK stykket).
I have sold some of them since, but you can still buy these (15.- EUR a piece).


Kommentarer

  1. Sikke et skønt billede! Og fine huer - er selv ret glad for Hilcostoffet :-) God weekend /Christine*

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg